Odliczamy!

niedziela, 15 marca 2015

Psychologiczny autoportret

Niespecjalnie interesuję się psychologią. Niektóre jej dziedziny znam i wykorzystuję ze względów zawodowych, niemniej jednak niekoniecznie pociągają mnie psychologiczne rozkminy nad człowiekiem. Ale kiedy już jakiś czas temu Agata pokazała mi sławną już "żółtą książkę Filipa", wiedziałam, że kiedyś dobrze byłoby ją przejrzeć. Agaciątko dało nam poznać swą dobroć i samo wysłało mailem wersję elektroniczną książki z rekomendacją:
Ciekawa pomoc w zrozumieniu siebie. Gdybyś miała pół godziny wolnego czasu, bardzo polecam zrobienie tego pracochłonnego testu. 

Mowa o książce Twój psychologiczny autoportret (J. M. Oldham, L.B. Morris) i zawartym w niej teście, pozwalającym określić swój psychologiczny profil w odniesieniu do czternastu głównych typów osobowości. 

Po pierwsze, muszę to zaznaczyć. Agata kłamała, zrobienie testu zajęło nam nie pół godziny, a dobrze ponad godzinę... Ale wybaczamy jej, bo było warto poświęcić te trochę więcej czasu. :) 

Okazało się, że oboje z Karolastym jesteśmy typami Sumiennymi i Czujnymi, ja z domieszką Nie-zwyczajnego, a Karol z domieszką Poważnego. Każdy z typów został w książce dokładnie scharakteryzowany, także w kwestii dobierania się w związki. I tak dowiedzieliśmy się między innymi, że:
- Ludzie Sumienni bywają wspaniałymi mężami, żonami i wiernymi przyjaciółmi.
- Sumienni mogą wydawać się skąpi, nadmiernie ostrożni i małoduszni. Jednak za tymi nawykami często kryje się osoba oddana, emocjonalnie zrównoważona, godna zaufania, która dba o swoją rodzinę i na której bliscy zawsze mogą polegać. 
- Zdrowa domieszka aspektu Sumiennego u obojga partnerów stanowi dobre spoiwo długotrwałych związków.
- Ludzie Sumienni bywają dość podobni do Czujnych, o ile więc w takim związku nie dochodzi do walki o władzę, to doceniają wzajemnie swoje zdolności intelektualne i mogą polegać na lojalności partnera. 
- Przypadek pary Czujnych? Zbliżone światopoglądy obojga partnerów utwierdzają się wtedy wzajemnie, a wspólne "czujne" cechy osobowości mogą scementować ich związek w walce z "resztą świata". (idealne! ;D)
- Umiarkowanie Nie-zwyczajny rodzic potrafi obudzić u utalentowanego potomstwa zdolność do twórczego myślenia i dostarczyć mu szerokiej gamy przeżyć. A co najważniejsze, uczy dzieci akceptacji samych siebie w całej swej niepowtarzalnej indywidualności, co staje się ich siłą i kapitałem na całe życie. 
- Na Poważnych można polegać, są godni zaufania, zrównoważeni i obliczalni w swoich zachowaniach. Nie oczekują, że związek będzie doskonały. Spodziewają się raczej sztormowej pogody i są gotowi znosić wszystko.

Wypisz-wymaluj o nas. ;)

I pomyśleć, że cała przyjaźń, jaka nas łączy, wszystkie serdeczne uczucia i postawa miłości jaką rozwijamy, to tylko część naszej udanej relacji... My po prostu, tak zwyczajnie i obiektywnie, do siebie pasujemy. Trzeba dziękować Szefowi, że tak nas połączył, że wiele rzeczy gra samo z siebie. A nad resztą pracować, wiedząc już choć trochę więcej o sobie nawzajem.

Polecamy. :) 

5 komentarzy:

  1. Ja na razie zrobiłam wykres i wyszedł mi zygzak, chyba jestem cała pomieszana. :D :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisz też może coś złego o waszych typach, co? Na przykład że jesteście nudziarzami albo macie w tym sumiennym aspekcie skłonność do chorego perfekcjonizmu :P a nie same pieśni pochwalne :P
    Pozdrawiam, królowa dramatu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to specjalnie napisałam tylko te dobre rzeczy, bo my to tacy idealni jesteśmy, wiesz. ;D ;p

      Usuń
    2. Hahaha o tym samym sobie pomyślałam. :D Ale... Ej! Nie królowa dramatu, tylko królowa witalności i entuzjazmu! :D

      Usuń
  3. Ja to się boję, co nam by wyszło ;)

    Pozdrowienia,
    manna

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz, możesz skomentować to, o czym piszemy. Oczekujemy jednak podpisania się pod swoimi słowami, choćby pseudonimem. Komentarze wulgarne i obraźliwe będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...