Odliczamy!

wtorek, 31 grudnia 2013

"Aby nie był gorszy"

Tylko dzisiaj słyszałam to już z kilkanaście razy. Kiedy ktoś mnie składał życzenia noworoczne, albo komuś innemu w mojej obecności. "Aby tylko ten następny rok nie był gorszy od tego, który się kończy!"... Kiedyś ks. Pawlukiewicz mówił o tym w jakiejś konferencji, że boimy się prosić o to, co najlepsze dla siebie i naszych bliskich. Bóg nam chce dawać wszystko, co najlepsze, a my obawiamy się, że to byłoby bezczelne i na wszelki wypadek, by nie "urazić" nikogo "w górze" zadowalamy się wersją demo. Pamiętam, że podawał przykład z narodzinami dziecka - gdy przychodzi na świat nowy członek rodziny babcie, ciocie, kuzynki i sąsiadki wpatrują się w bąbla ze słowami: "Aby tylko zdrowe było i dobrze się chowało!". Dobrze się chowało? Dobrze się chować może świnka, albo krowa na ubój. A gdy rodzi się dziecko, to wiadomo, że każdy chciałby, by było piękne, mądre, szczęśliwe, rezolutne, kochające, ambitne i tak dalej... Ale coś nas blokuje, jakieś dziwne obawy i stąd słyszymy często "aby się tylko dobrze chowało"...

I mam wrażenie, że tak samo jest z Nowym Rokiem. "Aby tylko nie był gorszy"... Nie. Wcale nie.
Ja życzę, i nam, i wszystkim Wam, żeby ten nadchodzący rok był jeszcze lepszy od mijającego! Żebyśmy potrafili jeszcze bardziej wypełnić każdy dzień dobrem i miłością, żeby każda chwila była jeszcze bardziej owocna! Żeby to był jeszcze piękniejszy czas! Aby ten 2014 rok był znacznie, znacznie lepszy w każdej dziedzinie naszego i Waszego życia!

Wierzę i ufam, że dobry Bóg chce dla wszystkich swoich dzieci tego, co najlepsze, bo kocha nas szalenie. Dlatego te życzenia i wszystko, co wydarzyło się w mijającym roku, zmykamy zostawić Jemu, Miłosiernemu w Łagiewnikach. Niech to wszystko przyjmie, pobłogosławi, uświęci i niech rozlewa strumienie Miłosierdzia na nasze życie, na życie każdego człowieka.

5 komentarzy:

  1. Powiem Ci, że mnie zaskoczyłaś, że tak często słyszysz tego typu życzenia. Ja mam nadzieję, że nowy rok będzie jeszcze lepszy :)
    Dziękuję za tak piękne życzenia! Wszystkiego najlepszego i wymarzonego na nadchodzący czas :)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Udanych 12 miesięcy Nowego Roku życzę! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się określenie "wersja demo". Dziękuję za Wasze piękne życzenia. Niech Wam Pan Bóg błogosławi każdego dnia i.... niech ten Nowy Rok będzie jeszcze lepszy od mijającego! :) Macie racje - nie bójmy się prosić o to co dobre i piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Amen! :) Bóg chce dla nas wszystkiego, co najlepsze i tylko czeka, aż się na to otworzymy. Jak to mówi Fabian Błaszkiewicz, trzeba wstawać codziennie rano podjaranym jak dzieciak 6 grudnia i na dzień dobry Boga pytać "co dobrego masz dzisiaj dla mnie?". :) Ja tam się nie czaję, mówię "plan mam taki i taki, ale jak masz jeszcze lepszy, to się nię krępuj" i Wam też życzę, żebyście w nowym roku mieli tyle dobrego, ile Wam się nawet nie śniło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za wszystkie dobre słowa i życzliwość! Z noworocznymi pozdrowieniami! :)

      Usuń

Jeśli chcesz, możesz skomentować to, o czym piszemy. Oczekujemy jednak podpisania się pod swoimi słowami, choćby pseudonimem. Komentarze wulgarne i obraźliwe będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...